Der er mange holdninger til, hvad Content Marketing er, og man vil støde på mange forskellige definitioner, hvis man dykker ned i området.
I dagens episode diskuterer Simon og Jesper, hvorvidt et produktkatalog kan være Content Marketing. Simon har kigget dybt i BR’s legetøjskatalog. Men er et reklamehæfte egentligt content? Hvornår er det bare en liste produkter – og hvornår skaber det værdi for læseren?
Hvornår er indhold mon “content”. Kort sagt drejer det sig om hvorvidt elementerne bidrager med værdi, løser et behov eller tilfredsstiller brugeren i sin situation. For barnet eller forældren er et produktkatalog måske lige på grænsen mellem en reklame og et stykke indhold.
At indholdet er betalt gør det ikke mindre værdifuldt. Dette er den vigtige del af Content marketing – hvor indholdet markedsføres. Eller distribueres om man vil.
Content marketing er ofte kendt for at være pull-fokuseret. Et reklamehæfte pushet ud i postkasser og butikker landet over er lidt det modsatte. Men et værdifuldt magasin fyldt artikler og guide vil vel blive betragtet som content?
For hvad er Content og hvad er Marketing? De seneste år har elementer som Marketing Automation og Content Marketing har indtaget prominenter pladser i marketing afdelinger i 2019 og frem. Vi går i kødet på elementerne og tænker højt om hvordan vi tænker om det.
Vi både taler om Content og producerer samtidig content direkte her i vores podcast.