Det er en kunst at indsamle viden. Den største udfordring i den henseende er, at man ikke altid kan stole på kilden. Hvad baserer denne sine påstande på? Det er centralt for reliabiliteten og validiteten af kildens påstande og eventuelle resultater fra en undersøgelse.
I SEO-verdenen er det ekstra svært at indsamle viden. Det skyldes, at langt de fleste gyldne informationer findes i blogindlæg, men hvilke blogindlæg er til at stole på?
Enhver kan blogge, og et blogindlæg skal ikke gennemlæses og godkendes af uafhængige forskere, før dette kan publiceres. Det gør, at det er meget let at slippe af sted med at skrive noget vrøvl.
Man skal derfor være ekstremt kildekritisk, når man søger ny viden om SEO. I dagens episode nævner vi syv videnskilder, som vi gør brug af. Derudover taler vi om, hvordan man bør forholde sig til enhver påstand om et SEO-felt.
Episodens medvirkende er Simon Elkjær og Jesper Nørskov Jensen, der begge er ansat hos SEO-bureauet Nutimo.